Pressmeddelande från Facken inom industri - 2016-11-25

Ja till avtalsplattform från Facken inom industrin

Samtliga fem förbund i Facken inom industrin, däribland Sveriges Ingenjörer, har i dag gemensamt beslutat att anta det förslag till avtalspolitisk plattform som presenterades den 28 oktober.

Förbundens förhandlingsdelegationer arbetar nu fram branschspecifika krav och den 21 december kommer de fullständiga avtalskraven att överlämnas till arbetsgivarna.
Enligt Industriavtalet kommer sedan förhandlingarna att föras med inriktning på att de ska vara slutförda senast den 31 mars 2017.

GS, Linda Tillybs, 072-560 72 40
IF Metall, Carin Wallenthin, 070-338 39 01
Livs, Ingrid Persson, 070-638 61 10
Sveriges Ingenjörer, Lasse Årling, 070-329 80 08
Unionen, Jennie Zetterström, 070-918 81 98

Facken inom industrin är ett samarbetsorgan för GS, IF Metall, Livs, Sveriges Ingenjörer och Unionen.