Pressmeddelande från Facken inom industrin - 2016-03-29

Facken inom industrin svarar Opo

Samtliga fem förbund i Facken inom industrin har idag gemensamt svarat de opartiska ordförandena (Opo), i industriförhandlingarna.

Fackförbunden har i dag svarat de opartiska ordförandena följande:

Vi avser att fortsätta avtalsförhandlingarna i syfte att nå ett kollektivavtal som ger löntagarna reallöneökningar och en förstärkt avsättning till avtalspensionen; deltidspension/flexpension. Vi avvisar med skärpa de låga löneökningsnivåer som arbetsgivarna föreslår.

Facken inom industrin är ett samarbetsorgan för GS, IF Metall, Livs, Sveriges Ingenjörer och Unionen.

Presskontakt:
GS                                                   Anette Niska Andersson, 0702–26 97 49
IF Metall                                          Carin Wallenthin, 0703–38 39 01
Livs                                                  Ingrid Persson, 0706–38 61 10
Sveriges Ingenjörer                         Lasse Årling, 0703–29 80 08
Unionen                                          Jennie Zetterström, 0709–18 81 98